kram.dk ejes og drives af:
Kram Telecom A/S
Nørreallé 49
7760 Hurup Thy
CVR nr.: 19295338
Tlf.: 0045 97 94 18 00
Email: kram@kram.dk
Vores Handelsbetingelser er gældende for alt salg, leveringer og tilbud, medmindre andet er aftalt og skriftligt bekræftet.
Købes der som privatperson er købet defineret som et forbrugerkøb.
Priser og levering.
Alle kan handle her, selv uden login.
Når du handler uden login, og vælger Privat som kundetype, regner vi dig for en privat kunde.
Du kan selvfølgelig godt få dine varer sendt til en firmaadresse, du angiver det bare som en forsendelsesadresse.
På kram.dk vises alle priser i danske kroner, inklusiv dansk moms, når du handler som privat kunde.
Øverst på siden kan du også vælge mellem svenske kroner, engelske pund og Euro, fortsat inklusiv dansk moms (priserne er de samme, bare omregnede til andre valutaer).
Der kan leveres til Danmark, Sverige, Færøerne, Grønland, Tyskland, Belgien og Holland.
Er du privat kunde tilbyder vi dig fragtfri levering i Danmark (dog ikke Færøerne og Grønland) ved køb for minimum 499,- kr., med nogle fragtmetoder. Du vil dog skulle betale mere, hvis du ønsker direkte levering til f.eks. din hjemme adresse.
Der er kun mulighed for at opnå fragtfri levering til private i Danmark (dog ikke Færøerne og Grønland).
kram.dk er åben for handel 24 timer i døgnet, året rundt.
Teoretisk set kan webshoppen ganske kortvarigt være lukket på grund af vedligehold, men i praksis vil det næppe ske.
Du kan tilgå vores varer ad mange forskellige veje, hvorefter du kan lægge varer i Indkøbskurven. Du kan herefter rette antal og fjerne varer fra Indkøbskurven helt frem til bestillingstidspunktet. Eventuel betaling for fragt vil herefter blive lagt til.
Er du privat kunde fra Danmark vil du løbende kunne se hvor meget du skal handle for yderligere for at få fri fragt.
Er du privat kunde fra udlandet skal du under "Levering" vælge dit land og du vil herefter kunne se fragt mulighederne.
Indtast dine forsendelsesoplysninger, vælg fragtmetoden og gennemfør betalingen.
Vi har valgt allerede d. 23.03.20 at tiltræde de nye krav om Strong Customer Authentication (PSD2), der trådte i kraft d. 14.09.19, med krav om implementering senest d. 31.12.20. På den måde er vores kunder bedre sikret mod misbrug af deres kreditkort. Rent fysisk er forskellen for dig som kunde blot at du ved køb over 30,- Euro / 225,- DKK bliver bedt om at indtaste en kode, som du vil modtage på din mobil i forbindelse med din betaling.
Når du har gennemført betalingen vil din ordre gå videre til Kram Telecom og du vil straks modtage en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Købet er dog ikke endeligt godkendt før du modtager en faktura fra os.
På kram.dk kan du betale med Dankort, VISA, MasterCard, JCB, UnionPay, American Express og Mobile Pay. Det pågældende beløb reserveres på dit kort og vi hæver først beløbet på dit kort, når dine varer afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Der opkræves ikke kortgebyr ved handel på kram.dk.
Hvis alt det du har bestilt er lagervarer, modtager du ud på eftermiddagen, ca. kl. 16 på hverdage, både tracking information om din forsendelse, samt en faktura fra os. Er der bestilt i weekender, annoncerede ferier eller på helligdage, vil din bestilling blive ekspederet på den først kommende hverdag.
Garanti og returnering.
Returnering af varer
Hvis du fortryder dit varekøb, skal varerne tilbagesendes til:
Kram Telecom A/S
Att: RETUR
Nørrealle 49
7760 Hurup Thy
Er du som privatkunde af en eller anden grund ikke tilfreds med de varer du har købt hos os, eller du bare har fortrudt, kan du naturligvis returnere dem. Du skal bare huske at tage stilling til det inden for de første 14 dage efter du har modtaget varerne, gældende fra den dag pakken er modtaget af dig, samt give os besked herom inden de 14 dage er gået, på kram@kram.dk. Du har herefter yderligere maks. 14 dage til at sende dem tilbage. Falder dine 14 dages fortrydelsesret på en weekend eller helligdag, har du først kommende hverdag til at give os besked herom.
Du skal vedlægge en kopi af din faktura og desuden udfylde, printe og vedlægge "Returseddel, privatkunder", som du finder under punktet Returseddel, nederst på siden.
Hvis du på retursedlen markerer at du ønsker pengene retur, vil pengene for varekøbet komme tilbage til det betalingskort, der blev anvendt ved købet. Kan det ikke lade sig gøre, kontakter vi dig for at få oplyst en anden konto.
Returvarer skal modtages ubrugte, ubeskadigede og i den originale emballage, der ligeledes skal være komplet og ubeskadiget. I modsat fald kan vi ikke returnere den fulde værdi for en vare. Hvis emballagen er brudt og/eller varen er blevet brugt kan vi stadig godt tage varen retur, men prisen vil blive fratrukket den relative værdiforringelse. Den mulige værdiforringelse vil variere fra vare til vare. Specialvarer der er købt hjem for en kunde tages ikke retur. Med mindre årsagen til returneringen er en fejl forårsaget af Kram Telecom, betales returfragten af kunden.
Send altid reklamationsvarer retur på en forsvarlig måde og husk at det er dig selv der har ansvaret for din forsendelse frem til vores modtagelse.
At undlade at hente sin pakke i en pakkeshop anses ikke som en fortrydelse af købet, hvis kunden ikke har givet besked herom inden. Ved undladelse af afhentning af pakken som derefter returneres til os og uden kunden har givet besked herom, kan vi opkræve eventuelle omkostninger vi har i den forbindelse. Omkostninger i den forbindelse kan være alt efter omstændighederne; udgifter til returforsendelser som vi opkræves af fragtfirmaet. Vi opkræver aldrig mere end hvad vores faktiske udgifter er.
2 års reklamationsret
For private kunder er alle varer ifølge den danske lovgivning dækket af en to års reklamationsret. Er der derfor mangler eller deciderede fejl ved en vare, skal vi ombytte, reparere eller tage varen retur, efter eget valg. I et sådant tilfælde bedes du ringe til vores kundeservice på +45 97 94 18 00 eller skrive til os på kram@kram.dk, som det første.
Reklamationen skal selvfølgelig være berettiget og manglen eller fejlen ved varen må ikke være opstået som følge af en forkert brug af varen eller anden skadeforvoldende adfærd.
Opdager du en mangel eller fejl ved en vare, er det vigtigt at du reklamerer inden for "rimelig tid", dvs. så hurtigt som muligt efter det er opdaget. Brug vores "Returseddel, privatkunder" som du finder under punktet Returseddel nederst på siden og angiv så grundigt som muligt, hvori manglen eller fejlen består. På den måde vil vi kunne behandle din henvendelse hurtigst muligt. Du skal også vedlægge en kopi af den faktura fra os, som varen er købt på.
Kram Telecoms mangleansvar bortfalder, såfremt der uden Kram Telecoms godkendelse foretages reparationer af det købte, eller det leverede på anden måde behandles ukorrekt, og afhjælpningen er sat i gang uden forudgående aftale.
Send altid reklamationsvarer retur på en forsvarlig måde og husk at det er dig selv der har ansvaret for din forsendelse frem til vores modtagelse. Du betaler selv for returfragten, men hvis vi finder din reklamation berettiget, vil vi refundere dine fragtomkostninger i et rimeligt omfang.
Ombytning
Har du som privat kunde fået bestilt en forkert vare, i forkert størrelse eller farve eller lignende, kan du få varen byttet. Du betaler for at returnere varerne selv, men til gengæld fremsender vi de nye varer til dig på vores regning. Du skal igen huske at tage stilling til det inden for de første 14 dage efter du har modtaget varerne, samt give os besked herom inden de 14 dage er gået, på kram@kram.dk, gældende fra den dag pakken er modtaget af dig. Du har herefter yderligere maks. 14 dage til at sende dem tilbage. Falder dagen for de 14 dage i en weekend eller på en helligdag, har du først kommende hverdag til at give os besked herom.
Brug vores "Returseddel, privatkunder" som du finder under punktet Returseddel nederst på siden. Husk omhyggeligt at skrive hvad du ønsker ombyttet til. På den måde vil vi kunne behandle din henvendelse hurtigst muligt. Du skal også vedlægge en kopi af den faktura fra os, som varen er købt på.
Købes der via CVR nummer eller EAN-nummer er købet defineret som et handelskøb.
Er du erhvervskunde med et CVR-nummer eller offentlig kunde med et EAN-nummer, kan du få dit eget login og se de priser vi kan tilbyde dig, ekskl. moms.
Priser vises i den valuta vi er blevet enige om, efter login. Du vil her også kunne se din fragtfrie grænse, hvis du er fra Danmark eller Sverige. Bor man som erhvervskunde eller offentlig virksomhed udenfor Danmark/Sverige, betaler man altid for fragten, der som sædvanligt tilføjes fakturaen af Kram's personale efter behandling af ordren.
Som ny kunde vil man blive kreditvurderet, og efter en positiv vurdering tilbyder vi en kredit, typisk i kombination med et kreditloft.
Uden kredit vil man stadig kunne få et login, men ordren og den eventuelle fragt skal afregnes inden ordren kan afgives.
Som udgangspunkt har vi allerede dine oplysninger, og en ordre afsluttes derfor hurtigt ved at vælge "På faktura" eller ved at gennemføre en betaling. Du vil straks herefter modtage en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Hvis alt det du har bestilt er lagervarer, modtager du ud på eftermiddagen på hverdage, ca. kl. 16, både tracking information om din forsendelse samt en faktura fra os. Er der bestilt i weekender, annoncerede ferier eller på helligdage, vil din bestilling blive ekspederet den først kommende hverdag.
Betalingsbetingelserne vil stå på fakturaen. Ved gentagen forsinket betaling forbeholder Kram Telecom sig retten til at tilskrive morarenter fra forfaldstidspunktet, på 1,5 % pr. måned.
Der er ingen fortrydelses- eller returret for erhvervskunder.
For erhvervskunder gælder en 1 års reklamationsret fra den oprindelige fakturadato. Kram Telecom vil ombytte eller reparere, hvilket dog ikke medfører at der starter en ny 1 års reklamationsperiode. Erhvervskunder er forpligtet til straks ved modtagelsen at kontrollere varen, og ved evt. konstatering af mangler, straks at reklamere til Kram Telecom. Mangler kan ikke senere påberåbes, hvis de kunne være konstateret ved en sådan undersøgelse. I tilfælde af at varen lider af skjulte mangler, er erhvervskunden forpligtet til at reklamere herover straks efter at manglen konstateres. Du betaler selv for returfragten, men hvis vi finder din reklamation berettiget, vil vi refundere dine fragtomkostninger i et rimeligt omfang. For denne type returneringer kan du bruge "Returseddel, erhverv", som du finder under punktet Returseddel nederst på siden.
Tilbud bortfalder, såfremt de ikke er accepteret senest fire uger fra tilbudsdato, med mindre andet er aftalt.
Der gøres ejendomsforbehold gældende overfor erhvervskunder, således at ejendomsretten til det solgte først overgår til kunden, når den fulde købesum er erlagt.
Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelsen af ejendomsforbeholdet påhviler kunden.
Persondata og sikkerhed
Hos Kram Telecom benytter vi SSL kryptering, der er den højeste standard for kryptering og sikkerhed ved betaling med kreditkort på en webshop. Du kan genkende det i den URL, der står øverst på denne side, hvor du kan se at der er tilføjet et s til http, så der står https://www.kram.dk/, samt du kan se hængelås-symbolet længere til højre.
For at du som privat kunde kan handle på https://www.kram.dk/ er vi nødt til at kende dit navn, adresse, email adresse og dit telefon/mobilnummer. Der bliver ikke skabt en konto til dig, men oplysningerne bliver gemt i forbindelse med din ordre i 5 år, hvorefter ordren komprimeres og bliver gjort utilgængelig. I forbindelse med tilsendelsen af pakken og din email med track-and-trace informationer, videregiver vi dine oplysninger til henholdsvis PostNord og Consignor. Begge disse firmaer opbevarer dine data maksimalt lige så længe som vi selv gør.
Tilmelder du dig et af vores nyhedsbreve, vil dit navn og din email adresse blive gemt hos Mailchimp, der udsender vores nyhedsmails. Du kan til enhver tid framelde dig vores nyhedsmails, hvorved dine data slettes øjeblikkeligt.
Som erhvervskunde slettes dine data også løbende efter 5 år.
Kram Telecom sælger ingen data videre til tredje part.
Emails der anvendes ved handelskøb på kram.dk kan blive anvendt til remarketing gennem Facebook, YouTube, Twitter, Instagram, LinkedIn og Google Ads. Emails indsamlet i denne sammenhæng opbevares krypteret på vores server.
Du kan desuden læse mere her om vores Privatlivspolitik.
Cookies
Når du benytter https://www.kram.dk bliver du i starten bedt om at acceptere at vi benytter cookies.
En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på kram.dk hvilket betyder, at et statistik-program opsamler information, der kan give os et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades, osv.
Logstatistikken anvendes kun med det ene formål, at optimere kram.dk.
Vi forbeholder os ret til regulering af priserne uden forudgående varsel.
Ligeledes tager vi forbehold overfor force majeure, slåfejl, billedfejl, prisændringer, udgåede varer samt leverandørsvigt. Fejl i webshoppen giver ikke mulighed for erstatning eller anden form for kompensation ved levering af varer fra Kram Telecom. I tilfælde af force majeure har Kram Telecom valget imellem at hæve handlen eller en del af denne, eller at levere den aftalte vare, så snart hindringen for normal levering er bortfaldet. Ligeledes er monteringsvejledninger også vejledende og giver ikke mulighed for erstatning.
For skade på personer eller ting, der er en følge af mangler eller fejl ved leverede varer, hæfter vi som sælger i det omfang, at ansvaret kan pålægges os. Kram Telecom kan ikke gøres ansvarlig for skade på produkter hvori vores varer indgår.
Kram Telecom påtager sig i intet tilfælde ansvar for drifttab, tidstab, avancetab eller lignende indirekte tab.
Kram Telecom modtager ikke pakker sendt som "Modtageren betaler", efterkrav, osv, og der modtages ikke pakker, som skal afhentes i pakkeboks, m.m. Der modtages kun pakker der er sendt med direkte levering til Kram Telecom.
Emails
Der tages forbehold ved køb af nogle varer, hvor man ved forbrugerkøb eller handelskøb skal være opmærksom på at der findes flere typer varer/ydelser, som kræver vedligeholdelse, viden omkring brug, anvendelse, eller at samle/montere dem, som ikke alle har den fornødne viden, uddannelse eller ekspertise til.
Eventuelle tvistigheder i anledning af leverancer i henhold til nærværende betingelser afgøres efter dansk ret ved retten i Holstebro som aftalt værneting.
Hurup Thy, 22.02.19